środa, 24 października 2018

Postanowiłem sobie, że projekt będzie się kręcił wokół Klanu Szarej Skały.

Jego wódz, Gurmi Szary Kamień stara się utrzymać swoich krasnoludów w zdrowiu, na przekór strasznemu światu. Jego marzeniem jest odzyskanie rodowych relikwii, które klan musiał porzucić przed wiekami.


Klan wywodzi się ze starożytnego Ekrund w Górach Smoczego Grzbietu, które upadło jeszcze przed czasami Sigmara. Uchodźcy z tamtych stron, wywiezieni dzięki pomocy swoich pobratymców z Barak-Varr zaczęli osiedlać się we wzgardzanych uprzednio, niebogatych w złoża cennych metali łańcuchach górskich wewnątrz kontynentu. Wraz z klęskami kolejnych prastarych twierdz coraz więcej krasnoludów przenosiło się w te strony. Tak z czasem powstały trzy potężne, choć rzec jasna nie mogące równać się ze starożytnymi Karakami, miasta-państwa:
Karak Izor, Miedziana Góra wśród Gór Grobowych;
Karak Hirn, w Czarnych Górach, zwany Rogatą Twierdzą;
Karak Norn pośród ponurych Szarych Gór pomiędzy królestwami ludzi - Bretonią i Imperium.

Karak Norn Hirn Izor Vaults region
Z tych trzech najbiedniejszy jest lud zamieszkujące Szare Góry, bowiem nie dość, że są one ubogie w minerały i rudy, to jeszcze dosyć niestabilne i trudno w nich prowadzić wydobycie.

Klan Szarej Skały osiedlił się w dolinie położonej mniej więcej w połowie drogi między Karak Norn i Karak Hirn, niemal u źródeł rzeki Sol. Udaje mu się utrzymywać niezależność, pomimo że wiele razy władcy sąsiednich miast proponowali objęcie go opieką.

Wielka w tym zasługa Mistrzów Runów Szarej Skały - z dawnego królestwa udało się bowiem ocalić Kowadło Losu i ucznia dawnego Kowala Runów. Ten przekazywał swoją wiedzę przez pokolenia, dzięki czemu dziś Szarą Skałę zamieszkuje wiekowy Ugri Jednonogi, Mistrz Runów i dwóch jego uczniów - Orbi i Ulle. Kowadło jest największym ze skarbów klanu i nigdy nie opuszcza twierdzy - przez dwa tysiące lat historii Szarej Skały tylko 3 razy użyto go w bitwie.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz